Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - www.czernikowo.pl
-
Ważne strony
Ważne strony
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Banery
Intranet
Przejdź do: www.czernikowo.pl
Treść strony
Wyjaśnienie treści SIWZ
Czernikowo, dnia 23.03.2011 r.
UG.271.3.1.2011
Do wszystkich Wykonawców nr post.: 84521 - 2010
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 84521 – 2011 z dnia 15.03.2011 roku prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Nadbudowę poddasza użytkowego, przebudowę i modernizację budynku Urzędu Gminy w Czernikowie”.
WYJAŚNIENIE
treści SIWZ
Wójt Gminy Czernikowo działając zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Nadbudowę poddasza użytkowego, przebudowę i modernizację budynku Urzędu Gminy w Czernikowie”.
1. Pytanie:
Czy zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia terminów terminów wykonania zamówienia np. w przypadku:
- wykonywania robót dodatkowych o czas trwania tych robót,
- z powodu okoliczności siły wyższej np. zdarzenie losowe /sytuacja wywołane przez czynniki zewnętrzne, których nie można było przewidzieć na etapie składania ofert lub zawierania umowy,
- z powodu działań osób trzecich wpływających na termin wykonania umowy,
- jeśli termin przekazania budowy zostanie opóźniony o czas opóźnienia,
- jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia stanie się niemożliwe lub spełnienie świadczenia stanie się niemożliwe w przewidzianym w umowie terminie,
- z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
- z powodu uzasadnionych zmian w zakresie /sposobie wykonywania zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminów wykonania zamówienia w związku z wystąpieniem okoliczności opisanych w pkt 20.7.1. SIWZ.
2. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuści wprowadzenie do projektu umowy następującego zapisu:
„Cena może ulec zmianie w przypadku nastąpienia zmian podatkowych lub w przypadku niemożliwych do przewidzenia okoliczności lub nadzwyczajnej zmiany stosunków.”
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia za wykonanie robót, stanowiących przedmiot zamówienia przewidzianą w pkt 20.7.6. i 20.7.8. SIWZ.
3. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuści dodanie w projekcie umowy zapisu o następującej treści:
„Gwarancja na urządzenia/materiały/sprzęt udzielona zostaje na warunkach i terminach zgodnych z gwarancją producenta”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
4. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuszcza uzupełnienie postanowień Projektu Umowy o zapis nowego ust. o następującej treści:
„Całkowita suma kar umownych naliczonych na podstawie umowy nie przekroczy 30% wynagrodzenia brutto”?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody.
5. Pytanie:
Czy polisa OC wymagana przez Zamawiającego ma obejmować odpowiedzialność deliktową i kontraktową?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga przedstawienia polisy OC zawierającej ubezpieczenie deliktowe i kontraktowe od wybranego wykonawcy w terminie opisanym w pkt.19.5. SIWZ.
6. Pytanie:
Czy Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych w stosunku do materiałów przewidzianych w przedmiocie zamówienia?
Odpowiedź:
Zamawiający w punkcie 16.15. SIWZ dopuścił stosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w Specyfikacji.
7. Pytanie:
W celu prawidłowej wyceny prosimy o uzupełnienie projektu instalacji elektrycznej.
Odpowiedź:
Schemat montażowy instalacji elektrycznej – Rzut poddasza zamieszczony jest na stronie 51 projektu budowlanego. Podstawą do dokonania wyceny jest załączony do SIWZ Przedmiar Instalacje elektryczne poz. 1 – 40. Zamawiający w punkcie 4.8. SIWZ zalecił dokonanie wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia.
8. Pytanie:
Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał (zrealizował i zakończył) z należytą starannością w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwa zadania związane z realizacją robót budowlanych w zakresie obiektów kubaturowych o wartości brutto co najmniej 500 tys. PLN każde.
Wykonawca prosi o doprecyzowanie określenia „zadania związane z realizacją robót budowlanych w zakresie obiektów kubaturowych”
Wykonawca pragnie zauważyć, iż precyzyjne i dokładne określenie warunków udziału w postępowaniu jest obowiązkiem Zamawiającego a niedokładne i nieprecyzyjne ich określenie może stanowić wadę prawną skutkującą koniecznością unieważnienia postępowania.
Precyzyjne określenie warunków udziału w postępowaniu służyć będzie korzyści Zamawiającego – ułatwi ocenę ofert, jak i Wykonawcy, który uniknie w ten sposób obawy o interpretację przez Zamawiającego nieprecyzyjnego warunku na etapie oceny ofert.
Na podstawie powyższego Wykonawca prosi o określenie jaki dokładnie zakres prac mają obejmować zrealizowane roboty budowlane i jakiego rodzaju mają to być roboty budowlane?
Odpowiedź:
Biorąc pod uwagę definicje „obiektu budowlanego” oraz „kubatury” należy uznać, że „obiekt kubaturowy” to obiekt, którego „pojemność” liczona jest w m3, czyli za obiekty kubaturowe należy rozumieć wszelkiego typu budynki. Wobec powyższego Zamawiający wymaga, aby roboty podlegające ocenie polegały na wykonaniu robót budowlanych takich jak budowa, przebudowa, nadbudowa, remont i modernizacja obiektów kubaturowych.
9. Pytanie:
Czy prace prowadzone będą na czynnym obiekcie? Jeśli tak to czy roboty, którymi ma się wykazać wykonawca miały być robotami prowadzonymi na czynnych obiektach.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga od wykonawcy wykazania się doświadczeniem w robotach budowlanych prowadzonych na czynnych obiektach.
10. Pytanie:
Zamawiający wymaga aby kierownik w branży konstrukcyjno –budowlanej posiadał uprawnienia budowlane od co najmniej 5 lat, czy pozostali kierownicy mają również wykazać się takim doświadczeniem?
Odpowiedź:
Nie. Zamawiający zgodnie z zapisem pkt 6.2.4 SIWZ wymaga od kierownika robót sanitarnych i kierownika robót elektrycznych posiadania uprawnień do kierowania robotami w zakresie ich dotyczącym.
11. Pytanie:
Czy polisa OC ma zawierać obejmować ubezpieczenie deliktowe i kontraktowe?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga przedstawienia polisy OC zawierającej ubezpieczenie deliktowe i kontraktowe od wybranego wykonawcy w terminie opisanym w pkt.19.5. SIWZ.
12. Pytanie:
Dotyczy zapisu pkt. 6.2.4.SIWZ – Osoby zdolne do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi w tym, co najmniej:
- 1 osobą - kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.
Osoba ta musi legitymować się uprawnieniami budowlanymi od co najmniej 5 lat licząc od dnia złożenia oferty.
- 1 osobą - kierownikiem robót sanitarnych, posiadającym uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych i wodno - kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane,
- 1 osobą - kierownikiem robót elektrycznych, posiadającym uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy Prawo budowlane.
Czy osobami uczestniczącymi w wykonywaniu zamówienia mogą być osoby posiadające wieloletnie doświadczenie zawodowe i posiadające uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy i robót ale nie posiadające uprawnień bez ograniczeń.
Posiadane uprawnienia upoważniają je do sprawowania funkcji kierownika budowy i robót na zadaniu jw.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuści do wykonywania zamówienia osoby, posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w ograniczonym zakresie, w związku z prowadzeniem robót w obiekcie budowlanym o kubaturze do 1 000 m3.
Metryka
- opublikował: gci czernikowodata publikacji: 2011-03-24 10:08